Laura Ruohonen: Draaman maisema – Minulle vahvin linkki draaman ja ikuisuuden välillä ei ole tematiikka, ideat tai henkilöt, vaan maisema. Minulle maisema edustaa pysyvyyttä, kiteytynyttä aikaa, niin konkreettisesti kuin metafyysisesti. Voimakkaimmin aika minulle kristallisoituu meressä. Samat aallot, jotka nyt lyövät rantaan, ovat lyöneet rantaan aina ja tulevat lyömään, niin kauan kuin mitään siitä, mitä tunnemme, on olemassa. Meri on minulle siksi ylittämätön ikuisuuden kuva. Samalla se on märkää, uimaretkiä, kyyneliä, uponneita tankkereita, levälauttoja. Tästä näkökulmasta seuraa, että minua myös ihmisessä ja näytelmän henkilöissä kiinnostaa eniten hänen ymmärryksensä omasta paikastaan maailmassa.
On the Movie Set of Director Ilya Khrzhanovsky's Dau – Five years ago, a relatively unknown (and unhinged) director began one of the wildest experiments in film history. Armed with total creative control, he invaded a Ukrainian city, marshaled a cast of thousands and thousands, and constructed a totalitarian society in which the cameras are always rolling and the actors never go home